איך לאכול בריא

איך לאכול בריא

האם אתם רוצים ללמוד כיצד לאכול בריא יותר? אולי אתם רוצים לרדת במשקל ? אולי המשקל שלכם תקין אבל אתם מעוניינים לשפר את הבריאות שלכם ? אולי הבריאות שלכם טובה אבל אתם ספורטאים שמעוניינים לשפר את הביצועים האתלטיים שלהם ולמקסם אותם? לא משנה מה הסיבה לכך שאתם מעוניינים לאכול בריא יותר, כל עוד יש לכם מוטיבציה לשפר את הרגלי האכילה שלכם, כלים מעולם ה – NLP יוכלו לסייע לכם לעשות זאת. בכך נדון בהרחבה במאמר הבא.

כיצד NLP תומך בשיפור הרגלי אכילה

NLP היא שיטה מתקדמת לאימון אישי שבאמצעותה ניתן להגיע לחקר הקשיים הניצבים בפנינו בבואנו לחולל שינויים בחיינו. כלים מעולם ה – נל"פ מסייעים להתמודדות עם הקשיים הלא מודעים שלנו, באופן שמאפשר לכל אדם להפוך לגרסה הטובה ביותר של עצמו – הן במישור הפנימי והן במישור החיצוני. כיצד זה מתבצע? ובכן, גישת ה – NLP מעמידה לרשותנו אמצעים להבנת החלק התת מודע של מוחנו. על יד כך ניתנת לנו ההזדמנות לרתום את המשאבים הפנימיים שלנו ליצירת שינוי שיהיה אקולוגי וארוך טווח עבורנו. זאת על ידי שימוש בטכניקות מעולם ה – NLP על מנת לחווט מחדש את תבניות החשיבה שמתוות את ההרגלים שלנו, לחשוף את השורש להרגלי אכילה בלתי רצויים ולהתמודד עימם באופן שיאפשר לנו לסגל לעצמנו הרגלי אכילה בריאים יותר שיתמכו במטרותינו לטווח הארוך.

מה גורם להרגלי אכילה לא בריאים בעצם?

פעמים רבות אנו מאמצים דפוסי אכילה שאינם בריאים לנו ואף מזיקים לנו.
כדי שניתן יהיה להבין מדוע אדם נמשך למזונות שאינם טובים עבורו ולגרום לו ללמוד להעדיף מזונות בריאים יותר, קיימת בעולם ה – NLP שיטת טיפול ואבחון מיוחדת המכונה: Time Line Therapy (ובתרגום לעברית: "תרפיית קו הזמן"). זוהי טכניקה המסייעת למטופל לשחרר רגשות שליליים, ולשפר את הרגלי האכילה שלו, בעזרת כלים טיפוליים כמו היפנוזה או דמיון מודרך הפונים אל התת מודע באופן ישיר.

איך להפוך הרגלי אכילה בריאים לאטרקטיביים יותר עבורכם באמצעות NLP

שיטת תרפיית קו הזמן אותה הזכרנו לעיל, יכולה לסייע לנו להיפטר מהרגלי אכילה בלתי רצויים לנו, כמו צריכה של מזונות נטולי ערכים תזונתיים ועתירי קלוריות, סוכר, או שומן. בנוסף, היא מאפשרת גם ליצור משיכה למאכלים בריאים אליהם רבים מאיתנו פחות נמשכים כברירת מחדל, כמו ירקות מסוגים מסוימים.

בואו ניקח לדוגמא ברוקולי. ברוקולי הוא ירק נפלא מאחר ויש לו ערך קלורי שלילי, מה שאומר כי תהליך העיכול שלו בגופנו, צורך קלוריות רבות יותר מכפי שהוא מכיל. ברוקולי עשיר גם בויטמינים, ומינרלים, ותורם לתחושת שובע מתמשכת. הבעיה היא שלא כולם נהנים ממנו ולכן רבים מפספסים את היתרונות הבריאותיים הרבים שהוא מציע. יתרה מכך, אנשים רבים נרתעים מצריכת ירקות ופירות באופן כללי, וזקוקים לעזרה כדי לשלב אותם כחלק קבוע מן התזונה שלהם.

החדשות המעודדות הן, שאדם שמעוניין להתחיל לסגל לעצמו הרגלי אכילה משופרים, בהחלט יכול להסתייע בכלים שמעמידה לרשותנו שיטת ה – NLP כפי שנמחיש בדוגמא שלהלן:

אז בואו נחזור אל הברוקולי לרגע: דמיינו איך כל ביס של ברוקולי ירוק, פריך ורענן שאתם מכניסים אל פיכם, נכנס לגוף שלכם וממיס את השומנים שלכם. כמובן, זה לא מה שקורה בפועל בזמן אמת, אבל כדי להמחיש את הנקודה, בואו נניח לרגע שכן. בפועל, מצבורי השומן בגופנו מנוצלים על ידי הגוף לטובת ייצור אנרגיה שבאמצעותה הוא מעכל את הברוקולי, אבל לזה נגיע בשלב מאוחר יותר.

 

בכל אופן, נסו להתעמק לרגע בחוויית האכילה של הברוקולי: האם יש משהו בו שאתם אוהבים במיוחד? אם אתם לא מחובבי הטעם שלו, אתם יכולים להשתמש לטובת העניין בירק מכל סוג אחר. התחילו לדמיין בעיני רוחכם, איך הירק שאתם אוכלים, ממיס את מצבורי השומן שנצברו בגופכם והופך אותם למים צלולים. נסו להתרכז בטעם של הירק. אמרו לעצמכם משפטים כמו: "וואו, זה טעים לי!" עם כוונה אמיתית.

 

גם אם אתם עדיין לא לגמרי משוכנעים בזה בעצמכם, הגיבו כאילו מדובר בארוחה הכי טעימה שאכלתם מעולם, ואמרו לאנשים סביבכם כמה אתם נהנים מהירק הטעים שלפניכם. בעקבות זאת, הגוף שלכם יתחיל להנות מהברוקולי או הירק שאתם צורכים באמת ובתמים. ככל שתקדישו לפעולה הזו יותר זמן, ותשקיעו רגש רב יותר בביצועה, כך תרגישו איך השינוי מתרחש מהר יותר.
אלו הם תהליכי נל"פ אשר פועלים באמצעות הטעיה של המוח האנושי, על מנת לתכנת אותו מחדש להגיב באופן חיובי ואוהד יותר למזונות שבריאים לנו.

אכילה בריאה זה לשים לב לאיכות ולא רק לכמות

כאשר רוצים להתחיל לאכול בריא, חשוב לשים לב לא רק לכמויות שאנו אוכלים אלא גם למה שאנחנו מכניסים אל פינו. נקודה חשובה שיש לקחת בחשבון בהקשר זה, היא שאמנם כל מזון הוא אוכל, אך לא כל אוכל הוא מזון. למה הכוונה? שלא כל דבר שאנו מכניסים לגופנו, בהכרח מזין אותנו ותורם לבריאותנו. לפעמים מאכלים מזיקים אף צורכים מהגוף שלנו אנרגיה שאנו זקוקים לה, וגוזלים ממנו ויטמינים ומינרלים ההכרחיים לקיומם של תהליכים חיוניים אחרים.

 

נשאלת אם כן השאלה: האם אתם מבחינים בין אוכל מזין למאכלים שאינם מזינים? איך אתם מזהים משהו שתורם לבריאותכם לעומת מה שרע לבריאותכם? כיצד אתם מחליטים מה לאכול?
יש אנשים שמקבלים החלטה על סמך איך שהאוכל נראה. אחרים מקבלים את ההחלטה על סמך הטעם או הזמינות של המזון. אולם אצל רבים, המחשבה האם פריט מזון מסוים מקדם את הבריאות לטווח הארוך או לא, אינה מהווה חלק ממערכת השיקולים.

למדו לעשות הבחנה בין מזון למה שאינו מזון

כדי לנסות ולענות על השאלה: אילו מאכלים הם מזון ואילו לא, אנו ממליצים לכם לקחת פיסת נייר ולכתוב עליה את המילים "מה זה מזון?" כעת שרטטו קו במרכז הדף כדי ליצור שתי עמודות.
בחלק העליון של העמודה הימנית, רישמו את הכותרת "לא מזון", ובעמודה השמאלית – רשמו "מזון". אוקיי, מוכנים?

 

נניח שנוציא תפוח אדמה אורגני מהאדמה. האם זה מזון או לא מזון? אם בשבילי זה מזון, אכתוב 'תפוח אדמה אורגני' בעמודה השמאלית. עכשיו אנחנו לוקחים תפוח אדמה מהונדס גנטית, האם זה מזון או לא מזון בעיניכם? אם מבחינתי מאכלים מהונדסים גנטית הם לא אוכל, אכתוב 'תפוח אדמה מהונדס גנטית' בעמודה הימנית. עכשיו אנחנו לוקחים את תפוח האדמה ומועכים אותו עם מעט חמאה, חלב ומלח להכנת פירה. האם זה עדיין מזון או לא מזון מבחינתכם? יש אנשים שיגידו שזה מזון אבל בואו ונבדוק כמה מן המרכיבים הנוספים.

 

למשל, האם אתם אלרגיים ללקטוז? אם כן הפירה יהיה תחת העמודה של 'לא מזון', אחרת יש לקחת בחשבון עוד נקודות. למשל, המלח בפירה. כמה מלח יש בו? איזה סוג של מלח זה? האם זה הנתרן המעובד שרוב האנשים מתייחסים אליו כאשר הם חושבים על מלח או שמא מלח אמיתי בצורתו השלמה מהאוקיינוס? האם במלח יש תוספים? כל אלו הן נקודות חשובות בבחינת הסיווג של מאכלים בקטגוריית 'מזון' או 'לא מזון'. התשובות, כמובן הן סובייקטיביות במידה רבה.

מזון הוא דלק לגוף

אוכל הוא כמו דלק עבור מכונית מירוץ. האם אתם יודעים מה קורה כשמכניסים סוכר למיכל הדלק של הרכב? זה נתקע במנוע והורס אותו. אז למה שתרצו להכניס ג'אנק פוד לבטן שלכם? אם אתם רוצים לחיות חיים ארוכים ובריאים, לגדל ילדים בריאים חזקים, לקיים חיי מין נהדרים, להיות אתלטיים וחזקים, להיות חופשיים ממחלות, להצליח ברמה הגבוהה ביותר בחייכם, פירוש הדבר הינו שעליכם לתת לגופכם את המזונות הטובים ביותר שאתם יכולים להרשות לעצמכם.
בהקשר לרשימה שערכנו קודם, פירוש הדבר הוא שמה שנכנס לקטגוריה של 'לא מזון' – לא נכנס אליכם לגוף.

איך להטמיע את התפיסה שמזון הוא דלק לגוף בעזרת כלי NLP

השלב הבא בתהליך הוא לקחת את המודעות להבדל בין מאכלים שהם דלק חיוני לגופנו (מזונות) וכאלו שהם לא, הוא לתרגל את דפוס החשיבה הזה: הושיטו את שתי הידיים לפנים, כאשר כפות הידיים שלכם מופנות כלפי מעלה. עכשיו התבוננו בטבלה שערכנו קודם. אם פריטי ה'לא מזון ' נמצאים בצד ימין של הטבלה, ופריטי ה'מזון' משמאל, היד הימניצ שלי תייצג את פריטי ה'לא מזון' והיד הימנית תייצג את פריטי ה 'מזון'. כעת ניגש לתהליך של לקחת את המחשבות בראשנו וממש להרגיש אותן, לשקלל אותן.

 

לשם כך, בואו נחזור לרשימת המאכלים שאתם רוצים להכריע בעניינם. החלו לשאול את עצמכם את אותן השאלות ששאלתם כשערכתם את הטבלה לראשונה, אבל עכשיו – נסו לחוש את משקלה של ההחלטה הזו בגופכם: "אנחנו מוציאים תפוח אדמה אורגני מהאדמה. האם זה מזון או לא מזון?"
הזיזו את הידיים שלכם מטה ומעלה. תרגישו את זה. שקלו את ההחלטה והרגישו את משקלה בידיכם ובכל גופכם. הגוף חכם מאיתנו וכבר ידע לענות לכם.

 

מהיום ואילך, כשאתם חושבים על הארוחה הבאה שלכם ראו את עצמכם מנהלים את השיח הזה עם עצמכם, ושאלו את עצמכם "האם זה מזון או לא מזון?" הרגישו את עצמכם מרימים את שתי הידיים ומשקללים את ההחלטה. אם התשובה במוחכם היא 'מזון' אז קדימה – שיהיה בתיאבון. אך אם התשובה היא "לא מזון", אמרו בקול רם, "זה לא מזון! זה לא נכנס לגופי!" ואז התמקדו במחשבות שיעזרו לכם להשיג את המטרות שלכם בחיים.

NLP להגברת ההנאה מהרגלי אכילה בריאים

לסיכומו של עניין, השימוש בדמיון מודרך ובמתודות מעולם ה – NLP כפי שהמחשנו במאמר זה, מסייעים לקדם שינוי משמעותי במוטיבציה לשיפור הרגלי האכילה ושמירה על תזונה בריאה. את כל הכלים הנפלאים הללו ויותר, ניתן ללמוד במסגרת קורסי NLP דיגיטליים, המקנים מגוון רחב של מיומנויות שיסייעו לכם להפוך את עצמכם לאדם שאתם שואפים להיות – הן במישור הפיזי והן במישור הנפשי.

תוכן עניינים
קבלו את כל הפרטים על קורס NLP

כתבות בתחום ה - NLP

משפטי מוטיבציה מומלצים

משפטי מוטיבציה

זקוקים למוטיבצית שיא? רוצים להתמלא באנרגיה לספורט, עבודה, למידה ולחיים? הכנו לכם רשימת משפטי מוטיבציה, שתעשה לכם טוב בלב, תניע את המנועים שלכם, ותגרום לכם

קרא עוד »

מושגים ב-NLP

בין אם אתם חדשים או ותיקים בעולם ה NLP הכנו לכם מושגים ב NLP שמהווים מושגי מפתח שממש כדאי להכיר. ראפור (Rapport) – יצירת קשר

קרא עוד »
תת-מודע

תת-מודע

המונח "תת-מודע" מתייחס לחלקים בפסיכולוגיה של האדם שאינם במודעות שלו, אך משפיעים על התנהגותו, מחשבותיו ורגשותיו.   התת-מודע כולל: – זיכרונות, מחשבות ורגשות שהודחקו –

קרא עוד »
שפת גוף

שפת גוף

שפת גוף היא שפה עוצמתית שאם נלמד להכיר אותה, נוכל לזהות מחשבות, תחושות ורגשות שלא נאמרות, ונוכל להעביר את המסרים שלנו בצורה הרבה יותר אפקטיבית.

קרא עוד »
מיתוסים NLP

מיתוסים על NLP

NLP הוא תחום חדשני ב 50 שנים האחרונות, לצד מיליוני האנשים שכבר למדו את השיטה ומיישמים אותה בשלל תחומי החיים – עסקים, זוגיות, בריאות, התמודדות

קרא עוד »
איך להגשים חלום

איך להגשים חלום

האם חלומות יש רק בסרטי דיסני? או שמא, הם משהו שלכל אחד ואחת מאיתנו יש. האם עלינו לרדוף אחרי החלומות שלנו, או אולי דווקא לקבל

קרא עוד »
ספרי NLP

ספרי NLP

בחרנו לכם את 5 ספרי NLP שלדעתנו, ייתנו לכם הכי הרבה ידע, הבנה וכלים פרקטיים בעולם ה NLP. ספר NLP הוא פתח לעולם מרתק על

קרא עוד »
ראפור

ראפור

ראפור, הינו מושג חשוב ב NLP, שפירושו מצרפתית כימיה. היכולת ליצור אינטרקציה טובה, וקשר בטוח עם אדם נוסף. ראפור הינו כלי, שאנו מיישמים רבות בחיינו

קרא עוד »
ספרים בתחום הבריאות

ספרים בתחום הבריאות

מתוך הבנת הקשר הבלתי ניתן לערעור בין גוף ונפש, אנשים רבים השואפים למצות את הפוטנציאל הגלום בהם ולפרוץ גבולות אישיים, מחפשים דרכים להיטיב עם גופם

קרא עוד »
התמודדות עם מחשבות שליליות

התמודדות עם מחשבות שליליות

כולנו חווים רגשות מגיל צעיר, אולם כמבוגרים המנסים לנווט בעולם הכאוטי של החיים המודרניים, לעתים קרובות, מגוון הרגשות שאנו חווים ביום יכול להשתנות באופן דרמטי.

קרא עוד »
NLP ׁלימוד עצמי

NLP ׁלימוד עצמי

שאלה שעולה לעיתים קרובות בהקשר ל -NLP היא האם ניתן ללמוד NLP באופן עצמאי מספר או קורס NLP מקוון. לעיתים קרובות שאלה זו נענית בשלילה

קרא עוד »
NLP הצופן החדש

NLP הצופן החדש

NLP הצופן החדש (The New Code of NLP) הוא תחום עשייה חדש ומלהיב במדעי ההתנהגות. הוא מתמקד באיתור דפוסים חשובים של התנהגות אנושית, כולל אופן

קרא עוד »
איך להיות אפקטיבי

איך להיות אפקטיבי

האם תהיתם אי פעם איך זה שיש אנשים שנראה שיש להם מספיק זמן לעשות את כל מה שהם רוצים, ואילו אחרים תמיד ממהרים ממשימה למשימה,

קרא עוד »
ביטחון עצמי

ביטחון עצמי

מה זה ביטחון עצמי? האם זו תכונה, מיומנות או אופי? האם זה מולד או נרכש? איך זה משפיע על החיים שלנו? אלו מגוון שאלות שצפות

קרא עוד »