ספרים על התפתחות אישית

ספרים על התפתחות אישית

הרבה אנשים מחפשים ספרים מומלצים בנושא התפתחות אישית על מנת להעשיר את הידע שלהם בנושא אופן פעולתו של המוח האנושי והדרך לשנות דפוסי חשיבה מעכבים ולהמירם בתבניות חשיבה מעצימות ומקדמות. סופרים רבים מרחבי העולם כתבו ספרים העוסקים בתחום האימון האישי וההתפתחות האישית. הרשימה שתמצאו במאמר זה מהווה רשימה חלקית בלבד של כותרים פופולריים ואהובים במיוחד שכדאי להכיר – בין אם אתם עוסקים בתחום האימון האישי למחייתכם, ובין אם אתם אנשים פרטיים שמעוניינים להרחיב את הידע שלהם בנושא ולרכוש כלים שיסייעו לכם להבין טוב יותר את עצמכם.

"אושר אמיתי" – ד"ר מרטין סליגמן

הספר "אושר אמיתי" מאת הפסיכולוג ד"ר מרטין א.פ. סליגמן, מציג את תחום הפסיכולוגיה החיובית,

שעניינה יצירת מיקוד בחוזקות האישיות של האדם ומתן דגש להיבטים החיוביים בהווייתו על פני התמקדות בחולשותיו. נקודת המוצא של גישת הפסיכולוגיה החיובית, כפי שהיא מוצגת בספרו של סליגמן, הינה כי אושר אינו מהווה תולדה של מזל או גנטיקה מוצלחת, אלא תוצר של למידה כיצד לעשות שימוש מיטבי במשאבים הפנימיים וביכולות האישיות שלנו, כגון יצירתיות, מקוריות, חוש הומור, אדיבות, נדיבות, אופטימיות וכן הלאה. היכולת לעשות שימוש מושכל בחוזקות שלנו, לא זאת בלבד שמסייעת לנו לפתח חוסן כנגד מחשבות שליליות ומחלישות, אלא אף מאפשרות לנו לנתב את האנרגיות והעשיה שלנו לכיוונים שיעצימו ויקדמו אותנו בחיינו באופן מועיל וחיובי.
ספר זה מעמיד לרשות הקוראים כלים מעשיים לזיהוי החוזקות שלהם, מתוך אמונה ששיפור העולם מתחיל בשיפור העצמי.

"לאהוב את מה שיש" – ביירון קייטי

קייטי ביירון מעידה על עצמה כי בעבר התמודדה עם אלכוהוליזם והסתובבה בעולם מלאת כעסים, עד שיום בהיר אחד, נחשפה בפניה הדרך לחיות חיים מלאים, שלווים ומאושרים בהרבה מאלו שהכירה. בספרה "לאהוב את מה שיש" היא שוטחת בפני הקוראים את משנתה, הידועה בתור "העבודה". זהו למעשה התהליך האישי שביירון עברה והוא מונחה על ידי 4 שאלות שנועדו לסייע לנו לחשוף את האמיתות הסמויות מאחורי דפוסי הפעולה המגבילים שסיגלנו לעצמנו, ולשנות את ההתנהגויות שלנו באופן שישרת אותנו. ספרה של ביירון מציע כלים מעשיים לשחרור דפוסי חשיבה מעכבים, התמודדות עם קשיים ביחסים הבין אישיים שלנו וגמילה מהרגלים בלתי רצויים והרסניים.

"שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד" – סטיבן קובי

המאמן סטיבן קובי מציג בספרו זה מגוון דרכים להתמודדות עם קשיים בתחום האישי והמקצועי.

העקרונות שהנחו את כתיבתו של קובי, הם חיים המבוססים על הוגנות בסיסית, יושרה אישית וכבוד כלפי הזולת. מדובר בעקרונות אשר מעניקים לפרט את החוסן הנפשי הנדרש לטובת הסתגלות לתמורות החלות בחייו, ואת היכולת והתושיה הנחוצות על מנת להבחין בהזדמנויות ששינוי זה מחולל ולנצל אותן בתבונה. העקרונות המובאים בספרו של סטיבן קובי נחשבים כיום לאבני דרך בתחום ההתפתחות האישית.

"אימון קו אקטיבי" – הנרי קימסי האוס, פיל סנדאהל ולורה ויתוורת'

ספר זה, שנכתב על ידי שלושה מאמנים מנוסים ממקימי המכון להכשרת מאמנים (CTI),
בוחן את טיפולי האימון האישי בתור מסע משותף של המאמן האישי והמטופל, שיחסי הגומלין ביניהם, משמשים כזרז ליצירת שינויים מרחיקי לכת בחייו של המתאמן. במסגרת הספר, מציגים המחברים את עקרונותיה התיאורטיים והיישומיים של גישת האימון הקו אקטיבי, לצד מגוון מרשים של פרקטיקות ודוגמאות מן השטח לאופן מימושן. הספר שם דגש על הפן הפרקטי של הגישה, ולכן הוא כולל ערכת כלים לשימושם של מאמנים אישיים, דפי עבודה מעשית, ומילון מושגים שימושי.

"להעיר את הענק שבפנים" – טוני רובינס

בספרו זה, מלמד אנתוני רובינס, או כפי שהוא מוכר לרבים מתחום הסדנאות לשיפור ביצועים – טוני רובינס, כיצד ניתן לעצב מחדש את מערכת האמונות, התגובות הרגשיות ותבניות החשיבה שלנו בכל רגע נתון, על מנת לשלוט בדפוסי ההתנהגות ולהשיג שליטה על אופן ההתנהלות של חיינו.

ספרו של רובינס שוטח בפני הקורא את סיפורו האישי לצד תהליך השינוי החשיבתי שעבר בעצמו,

ומציע מגוון כלים יעילים שנועד לסייע לקורא ללמוד כיצד לשלוט ברגשותיו, בגופו, במצבו הכלכלי, במערכות היחסים שלו ובכל פן אחר בחייו.

"הכלים" – פיל סטאטס, בארי מייקלס

ספר זה מציע מענה לקושי הגדול שכל אחד מאיתנו חווה: ההמתנה הנצחית להופעתם של שינויים בחיינו. ספר זה מלמד אותנו לזנוח את המיקוד הכפייתי בנסיבות ובהיסטוריה הפרטית שלנו, כצידוק לתוצאות אליהן הגענו בחיינו, לטובת התמקדות בהווה ובמציאת פתרונות מעשיים לאתגרים עמם אנו מתמודדים. סטאטס ומייקלס הם מאמנים אישיים עתירי ניסיון שליוו שחקנים הוליוודיים רבים בתהליכי העצמה אישית, והם דבקים באמונתם שכל אחד מאיתנו ניחן במשאבים פנימיים שאם נשכיל לעשות בהם שימוש הולם, יסייעו לנו להתגבר על כל מכשול העומד בדרכנו.

בספרם זה מוצגת טכניקה הנשענת על 5 כלים קלים לשימוש שנועדו לסייע לכל אדם לחשוף את העוצמות הפנימיות שלו ולרתום אותן לפעולה. בספר מוצגות דוגמאות רבות להתמודדות עם קשיים שאנשים רבים חווים בחייהם, כגון: דאגנות יתר, פסימיות, הימנעות, וכן הלאה – והוא מסביר באילו כלים ניתן להתמודד עימם. זהו ספר חובה לכל אדם שמעוניין ללמוד כיצד להפוך את הקשיים בחייו להזדמנויות על מנת להביא את הפוטנציאל האישי שלו לכדי מימוש במגוון תחומים והיבטים בחיים.

"יתרון הקושי" – אריק ויהנמאייר ופול ג' סטולץ

"יתרון הקושי" הוא ספר הנשען על גישת "מנת הקושי" אשר פותחה על ידי החוקר ד"ר פול סטולץ והפכה לשיטת טיפול ידועה ופופולרית ברמה הבינלאומית. שיטה זו מסייעת לזיהוי ולהעצמת יכולתו של כל אדם באשר הוא, להתגבר על המכשולים שהוא פוגש בחייו, ולהמיר אותם באנרגיה התומכת ביצירת חוויית חיים מלאה ומשמעותית עבורו. אריק ויהנמאייר, שותפו של סטולץ לכתיבת "יתרון הקושי", איבד את מאור עיניו כאשר היה בן 14, אך למרות הקושי הפך לספורטאי העיוור הכי מצליח שהעולם ראה. ספר זה נכתב אם כן, בהשראת עבודתם וניסיון החיים של שני המחברים, והוא מציג לקורא מגוון עקרונות, כלים, ואתגרים מרתקים שניתן ליישם וללמוד באמצעותם כיצד להפוך את רגעי המשבר בחיים למנועי צמיחה יוצאי דופן. בנוסף לכך, מלמד הספר כיצד להשיג אושר ממקום של שמחה אמיתית הנשענת על פריצת גבולות אישיים ומימוש היכולות הייחודיות לכל אדם.

"שינוי" – פאול ואצלאוויק, ג'ון ויקלנד וריצ'רד פיש

הספר "שינוי" עוסק בסוגיות הנוגעות להתקבעות ושינוי בדפוסי הפעולה של אנשים. הוא מסביר על האופן בו הרגלינו וקשיינו נוצרים ונותרים עימנו לאורך זמן, ועל הדרך לפתור אותם. בנוסף, בוחן ספר זה את האופן בו בניגוד לכל הציפיות, פעמים רבות אנו מגלים שדווקא פעולה המבוססת על חשיבה רציונלית לכאורה, אינה מביאה את התוצאות הרצויות לנו, בעוד שדווקא פעולות שנראות לנו פחות סבירות ואף בלתי מתקבלות על הדעת בעליל, הן אלו שמצליחות לחולל את התמורות שאנו חפצים בהן. מדובר בספר המתמקד בנושא של תקשורת בין אישית, טיפול זוגי ומשפחתי, ומציע כלים מעשיים וישימים להתמודדות עם קשיים בתחומים אלו ותחומים נוספים בחיים, במקום להתמקד במקורות הקושי.

תוכן עניינים
קבלו את כל הפרטים על קורס NLP

כתבות בתחום ה - NLP Trainer

קורס NLP Coaching

NLP Coaching

קורס אימון NLP (מוכר גם בשמות: NLP Coaching, NLP קואצ'ינג) הוא קורס שמטרתו לחבר בין עקרונות ושיטות האימון לבין עקרונות ושיטות ה – NLP. שתי

קרא עוד »
קורס NLP Trainer

NLP Trainer

קורס NLP trainer  ובעברית קורס NLP  טריינר, נועד להכשיר מנחי NLP ברמה הגבוהה ביותר, כדי שיוכלו ללמד, להנחות, להרצות ולאמן במיטב מוסדות לימוד ה NLP

קרא עוד »
איך לתת מחמאות

איך לתת מחמאות

כולנו קיבלנו מחמאות מאחרים בנקודת זמן כזו או אחרת. חלק מאותן מחמאות הן כאלו שבאמת הותירו עלינו חותם ואותן אנחנו זוכרים, ואת חלקן פחות. מבין

קרא עוד »
איך לתת ביקורת

איך לתת ביקורת

כאשר אתה עובד עם אנשים, חי לצידם או חולק עימם כל מסגרת קהילתית אחרת, זה אך טבעי שבשלב מסוים יתגלעו ביניכם מחלוקות בנושאים מסוימים, העלולות

קרא עוד »