איך להגשים חלום

איך להגשים חלום

האם חלומות יש רק בסרטי דיסני? או שמא, הם משהו שלכל אחד ואחת מאיתנו יש. האם עלינו לרדוף אחרי החלומות שלנו, או אולי דווקא לקבל את המציאות כמו שהיא? אנחנו מאמינים שהגשמת חלום היא עסק רציני. עסק שמביא אותנו לגדילה, התפתחות, עשייה, הכרות עם אנשים ובעיקר הרבה סיפוק ותשוקה. איך להגשים חלום? הינה 5 טיפים כדי לעשות את זה נכון.

הגשמת חלום

אם נעצור לרגע ונלך כמה שנים אחורה, לגיל שבו הדמיון שלנו פעל ללא הפסקה. כן כן אי שם בגילאי 6-12 כזה, אנחנו כנראה ניזכר בחלום שהיה לנו. אולי רצינו להיות זמרים? אולי רצינו להיות אסטרונאוטים או טייסים? ואולי היינו רוצים להיות שחקנים, רופאים, אדריכלים או ספרים.

אבל מה קרה מאז? האם הגשמתם את החלום? אם אתם עונים לעצמם בראש "לא", אז דבר ראשון – הגעתם למקום הנכון. דבר שני, חשוב שתבינו שאתם לא לבד. כמוכם, מליוני אנשים ברחבי העולם, מסתובבים עם זכרונות על חלומות שהיו או אינם, או לחילופין, החלום יושב טוב טוב בראש, אבל המציאות – היא שונה בתכלית.

הדרך להגשמת חלום, דורשת מאיתנו לקבל החלטה, החלטה, שאני לא מקבל את המציאות כפי שהיא, ואנחנו רוצים יותר. אבל אנחנו לא רק רוצים יותר. אנחנו מוכנים להשקיע זמן ואנרגיה, ומוכנים לקחת סיכון כדי ללמוד איך להגשים חלומות.

אם אתם מוכנים לעשות את זה, הכנו לכם 5 טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה בצורה הרבה יותר טוב. אז שנתחיל?

 

5 טיפים להגשמת חלומות

טיפ #1 – מצאו את הלמה שלכם

"אם יש לך למה אפשר להתגבר על כל איך" אמר ניטשה. ומאז מצטטים אותו מליוני אנשים, מאמנים, מנטורים, יועצים ואנשים שרוצים להגשים את החלום שלהם. הטיפ הראשון, ממש רגע לפני שיוצאים לדרך זה למצוא את הלמה שלכם. הלמה שלכם מורכב למעשה מ – 2 שאלות מפתח:

  1. מה החלום שלכם?
  2. למה אתם כל כך רוצים את זה?

מה החלום שלכם: במילים אחרות, אתם רוצים להבין מה החזון שלכם. איפה אתם רוצים להיות 5 שנים מעכשיו, לאיזה אדם הפכתם להיות, מה ההשגים שלכם. אילו אנשים הכרתם בדרך? אילו מיומנויות וידע צברתם. איפה אתם גרים ומה אתם עושים? במסגרת קורס NLP, אנחנו לומדים טכניקת מפתח לבניית חזון. ועד שתרשמו לקורס, אנחנו מזמינים אתכם לכתוב על דף בצורה מפורטת את התשובות לשאלות שכתבנו.

הינה עוד מידע על – מה זה NLP.

למה אתם כל כך רוצים את זה? למה אתם רוצים את החלום הזה? מה זה ייתן לכם? איך זה ישפיע עליכם? איך זה ישפיע על התחושות והרגשות שלכם? איך זה ישפיע על המציאות שלכם? על הביטחון העצמי? על האנשים שיקרים לכם?

כשיש לנו את הלמה, כשיש לנו יעד, אז כשאתגרים יצוצו (וסמכו עלינו, הם יצוצו), במקום לומר "טוב ניסיתי, היה נחמד וטוב, עכשיו אפשר לחזור למציאות

טיפ #2 – צרו לכם את הסביבה המנצחת

חלקנו נותנים הרבה משקל למוטיבציה, לטכניקות, לכלים. אך האמת היא, שהפסיכולוגיה החברתית מלמדת אותנו, שלסביבה שלנו יש השפעה אדירה על חיינו. לא סתם המשפט "תראה לי מי חברים שלך ואמור לך מי אתה". אנחנו כמו ספוג.

סופגים את הסביבה שלנו. את האנרגיות. את צורת החשיבה, את האמונות, את העשייה. האם הסביבה שלכם, היא סביבה שמאפשרת לכם לצמוח? מאפשר לכם ללמוד איך להגשים את החלומות שלכם? כשאנחנו מדברים על סביבה אנחנו מדברים על הסביבה האנושית – זוגיות, משפחה, חברים, קולגות, והסביבה הפיזית – מקום המגורים, העבודה, החדר כושר, הסטודיו וכו'.

מצאו אנשים וסביבה שתאפשר לכם לצמוח ולהצליח! מצאו מאמן מעולה בתחום שלכם, צרו חברויות חדשות, שפרו את מקום המגורים או העבודה כך שיהיה נעים יותר. זה צעד חשוב להגשמת חלום. כמו כן, שיפור יכולת התקשורת בין-אישית תעזור לכם מאוד בדרך להגשמת החלום.

הידעתם? אחד המנבאים הטובים ביותר לשאלה האם אדם הולך לחדר כושר, זה לאו דווקא רמת מוטיבציה, רמת בריאות וכדומה. אלא רמת הקרבה שלו לבית. כי כשמשהו זמין ונגיש לנו, קל לנו יותר לפעול.

טיפ #3 – התרגלו לפעול, ועכשיו.

אחת המיומנויות החשובות ביותר כיום, היא היכולת להיות בפעולה, בעשייה. לכולנו יש חלומות, שאיפות ורעיונות מעולים. מה שמבדיל בתוצאות, זה רמת העשייה והמחויבות. לכן, כשיש לכם חלום, יש לכם משהו חדש שאתם רוצים לעשות – התחילו בפעולה. שאלו את עצמכם – מה אני יכול.ה לעשות כבר עכשיו. אולי שיחת טלפון ל…, אולי להרשם ל… אולי לחפש בגוגל על..

לדבר הזה קוראים מומנטום. כשאנחנו תקועים הכל תקוע. הכל קשה. הכל איטי. אבל כשאנחנו בתנועה, גם הכי קטנה שיש, זה מאפשר לנו להתחיל לכוון את חיינו למקום אחר.

על כך הרחבנו יותר במדריך – איך להיות אפקטיבי, ואם אתם מזהים אצלכם דחיינות, אז במדריך כאן – דחיינות

טיפ #4 – חלום הוא תוצאה של צעדים קטנים

יש לפעמים את התפיסה המוטעת שחלום נעשה בעזרת צעד ענק. וברור שנחשוב ככה – אנחנו שומעים על האישה שעזבה את הכל ועברה להציל חיות באפריקה. את הבחור ששקל 150 ק"ג, ושינה את חייו לאחר שירד 60 ק"מ ורץ איירון-מן. כל הסיפורים על אנשים ששינו את חייהם מקצה לקצה.

אז נכון, זה קורה, זה אפשרי, וזה קיצוני. אבל אם נסתכל על רוב מי שמצליח בחייו, נגלה שלא מדובר בצעד ענק אחד. אלא בשורה של צעדים קטנים. כל יום צעד קטן. הצעד הקטן הזה מאפשר לי ללמוד, לטעות, להצליח, לנסות ולהתאמן, כל יום מחדש. הצעד הקטן אתמול, הצעד הקטן היום וזה שמחר, יוצרים לי הרגלים חיוביים בחיים. וההרגלים האלו הופכים אותי לאדם שאני רוצה להיות – אדם שקרוב יותר להגשמת החלום שלו.

אז מה זה אומר תכל'ס, אם יש לכם חלום גדול – מעולה. עכשיו חשבו מה אבני הדרך, ואיך אתם משיגים אותם בצעדים קטנים.

אני רוצה לרדת 30 ק"ג -> אני רוצה לרדת 2 ק"ג בחודש -> אני רוצה לרדת 0.5 ק"ג בשבוע -> אני אתחיל מ – 5 דקות אימון ביום.

אני רוצה לפתוח עסק עצמאי בתחום הבנייה ולעשות 100K בחודש -> אני רוצה לפתוח עסק עצמאי -> אני רוצה לקבל ניסיון בתחום הבנייה -> אני רוצה לעשות קורס מקצועי בתיווך.

אני רוצה בן זוג ו – 3 ילדים ->  אני רוצה זוגיות טובה -> אני רוצה לצאת לדייטים -> אני אקרא את הספר "בנים ממאדים ובנות מנוגה" כדי להבין טוב יותר גברים.

טיפ #5 – תראו את הדרך בתור מסע התפתחות

אחד המחסומים הכי גדולים בדרך לחלום, זה הפחד מכישלון. הפחד שגורם לי לפקפק ביכולות שלי, וגורם לי להשקיע יותר תשומת לב במה אני חושב על עצמי ומה אחרים חושבים עלי. אותו חלק ביקורתי, שנועד להגן עלינו, אבל מתוך הגנה, הוא לא מאפשר לנו להתפתח ולהתקדם. כחלק מהמסע, אנחנו צריכים להבין שלביקורת יש לה מקום בתור כלי ולא בתור מנחה. כלי שבעזרתו, אנחנו יכולים לזהות אתגרים, בעיות ולמצוא פיתרון לכל דבר. אבל לא בתור מנחה, לא מנחה שאומר לי כן ומה לא. כדי לעשות את השינוי הזה, צריך לעשות שינוי בתפיסה. אין דבר כזה כישלון. אנחנו נמצאים עכשיו במסע, וכמו שבמסע רגלי יש הרים ויש מדרונות, יש ימים חמים ויש ימים קרים, יש רגעים של מבול ויש רגעים של שמש ופריחה, כך מסע החיים שלנו. אם נדע להעריך קשיים וללמוד מהם בדיוק כמו שאנחנו אוהבים הצלחות. הדרך להגשמת החלום, תהיה הרבה יותר אפשרית.

במסגרת לימודי NLP, כל אחד מהמשתתפים והמשתתפות, עובד על החלום שלו. בעזרת סביבה של אנשים שתומכים, שרוצים בטובתנו, לצד כלים והדרכה מקצועית, הדרך לחלום, תהיה חוויה יוצאת דופן.

תוכן עניינים
קבלו את כל הפרטים על קורס NLP

כתבות בתחום ה - NLP

משפטי מוטיבציה מומלצים

משפטי מוטיבציה

זקוקים למוטיבצית שיא? רוצים להתמלא באנרגיה לספורט, עבודה, למידה ולחיים? הכנו לכם רשימת משפטי מוטיבציה, שתעשה לכם טוב בלב, תניע את המנועים שלכם, ותגרום לכם

קרא עוד »

מושגים ב-NLP

בין אם אתם חדשים או ותיקים בעולם ה NLP הכנו לכם מושגים ב NLP שמהווים מושגי מפתח שממש כדאי להכיר. ראפור (Rapport) – יצירת קשר

קרא עוד »
תת-מודע

תת-מודע

המונח "תת-מודע" מתייחס לחלקים בפסיכולוגיה של האדם שאינם במודעות שלו, אך משפיעים על התנהגותו, מחשבותיו ורגשותיו.   התת-מודע כולל: – זיכרונות, מחשבות ורגשות שהודחקו –

קרא עוד »
שפת גוף

שפת גוף

שפת גוף היא שפה עוצמתית שאם נלמד להכיר אותה, נוכל לזהות מחשבות, תחושות ורגשות שלא נאמרות, ונוכל להעביר את המסרים שלנו בצורה הרבה יותר אפקטיבית.

קרא עוד »
מיתוסים NLP

מיתוסים על NLP

NLP הוא תחום חדשני ב 50 שנים האחרונות, לצד מיליוני האנשים שכבר למדו את השיטה ומיישמים אותה בשלל תחומי החיים – עסקים, זוגיות, בריאות, התמודדות

קרא עוד »
ספרי NLP

ספרי NLP

בחרנו לכם את 5 ספרי NLP שלדעתנו, ייתנו לכם הכי הרבה ידע, הבנה וכלים פרקטיים בעולם ה NLP. ספר NLP הוא פתח לעולם מרתק על

קרא עוד »
ראפור

ראפור

ראפור, הינו מושג חשוב ב NLP, שפירושו מצרפתית כימיה. היכולת ליצור אינטרקציה טובה, וקשר בטוח עם אדם נוסף. ראפור הינו כלי, שאנו מיישמים רבות בחיינו

קרא עוד »
ספרים בתחום הבריאות

ספרים בתחום הבריאות

מתוך הבנת הקשר הבלתי ניתן לערעור בין גוף ונפש, אנשים רבים השואפים למצות את הפוטנציאל הגלום בהם ולפרוץ גבולות אישיים, מחפשים דרכים להיטיב עם גופם

קרא עוד »
התמודדות עם מחשבות שליליות

התמודדות עם מחשבות שליליות

כולנו חווים רגשות מגיל צעיר, אולם כמבוגרים המנסים לנווט בעולם הכאוטי של החיים המודרניים, לעתים קרובות, מגוון הרגשות שאנו חווים ביום יכול להשתנות באופן דרמטי.

קרא עוד »
איך לאכול בריא

איך לאכול בריא

האם אתם רוצים ללמוד כיצד לאכול בריא יותר? אולי אתם רוצים לרדת במשקל ? אולי המשקל שלכם תקין אבל אתם מעוניינים לשפר את הבריאות שלכם

קרא עוד »
NLP ׁלימוד עצמי

NLP ׁלימוד עצמי

שאלה שעולה לעיתים קרובות בהקשר ל -NLP היא האם ניתן ללמוד NLP באופן עצמאי מספר או קורס NLP מקוון. לעיתים קרובות שאלה זו נענית בשלילה

קרא עוד »
NLP הצופן החדש

NLP הצופן החדש

NLP הצופן החדש (The New Code of NLP) הוא תחום עשייה חדש ומלהיב במדעי ההתנהגות. הוא מתמקד באיתור דפוסים חשובים של התנהגות אנושית, כולל אופן

קרא עוד »
איך להיות אפקטיבי

איך להיות אפקטיבי

האם תהיתם אי פעם איך זה שיש אנשים שנראה שיש להם מספיק זמן לעשות את כל מה שהם רוצים, ואילו אחרים תמיד ממהרים ממשימה למשימה,

קרא עוד »
ביטחון עצמי

ביטחון עצמי

מה זה ביטחון עצמי? האם זו תכונה, מיומנות או אופי? האם זה מולד או נרכש? איך זה משפיע על החיים שלנו? אלו מגוון שאלות שצפות

קרא עוד »