איך להתמודד עם לחץ?

איך להתמודד עם לחץ

לחץ הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. אנחנו חווים לחץ בעוצמות שונות, וחשוב לדעת כיצד להתמודד איתו בצורה בריאה. מצד אחד לחץ יכול להיות גורם מניע, שעוזר לנו להיות חדים ולשמור על עצמנו ומצד שני, לחץ מתמשך עלול לגרום לבעיות בריאותיות פיזיות ונפשיות, ולכן חשוב למצוא דרכים להפחית אותו.

איך להתמודד עם לחץ?

כדי להתמודד עם לחץ עלינו לעשות שני דברים מרכזיים

1- להבין קודם כל – מה זה בכלל לחץ?

2- לזהות את מקור הלחץ

3- להבין האם יש משהו בשליטתי שניתן לעשות כדי לשנות אותו, או את הגישה שלי אליו

אבל איך עושים את זה? בואו נצלול מעט יותר לעומק. כי עם כמה שזה נשמע פשוט, זה לא תמיד ככה.

מה זה לחץ?

"לחץ הוא תגובה של הגוף כלפי גורם המאיים עלינו בצורה כלשהי. כאשר נשקפת סכנה למצבנו הבריאותי, הנפשי או החברתי, הגוף פועל בכדי להתאים ולהגיב למצב. הגוף מגיב לכך בעזרת תגובות רגשיות, מנטליות ופיזיות שונות"

לפני שנמשיך בהגדרות, עלינו להבין מכך משהו חשוב. כשאנחנו מרגישים לחץ זה סימן שמסיבה כלשהי הגוף שלנו מרגיש שנשקפת לנו סכנה והוא רוצה להתכונן אליה בהתאם. ולכן, אנחנו קודם כל רוצים להבין, עם כמה שבאותו רגע זה יכול להיות לא נעים, זה שלחץ נועד להגן עלינו! הלחץ בבסיסו הוא מנגנון הגנה חשוב וחיוני של הגוף. ולכן אנחנו לא רוצים להפטר, להשמיד או להתעלם ממנו. אלא, אנחנו רוצים ללמוד איך להשתמש בו לטובתנו.

 

איך להפחית לחץ

 

זיהוי מקור הלחץ

אנחנו יכולים להתאמן, לנשום עמוק ולעשות שלל פעולות שיורידו את הלחץ, וזה מעולה, וכבר נמליץ על רעיונות. אבל לפני שרצים לקחת כדורים או למצוא תחביב חדש. עלינו באומץ ובקשיבות, לשאול את עצמנו. את השאלה הבאה: "למה אני בלחץ?" "מה גורם לי להיות בלחץ" ואז, לאפשר לעצמנו להעלות תחושות, רעיונות ומחשבות.

אני בלחץ מ.. העבודה, הדייט החדש, המצב במדינה, התגובה של ההורים שלי ל..

ואחרי שמשהו ראשוני עלה, ננסה להתבונן עמוק יותר. מה ספציפית במה שציינו גורם ללחץ. למשל

אני בלחץ מהעבודה כי אני מפחד להכשל בפרויקט החדש בעבודה שנתנו לי.

אני בלחץ מהדייט החדש, כי אם לא ילך טוב, אני ארגיש לא טוב עם עצמי.

ככל שנדייק טוב יותר את מקור הלחץ כך נוכל לעבוד איתו טוב יותר.

 

מה ניתן לעשות עם הלחץ

אז הבנתי שלחץ בבסיסו הוא משהו חיובי, הבנתי את המקור שלו ללחץ, ועכשיו נשאר "רק" להבין מה עושים איתו. כאן יש לנו כמה אפשרויות

1- להקשיב לו. אולי הלחץ מנסה לומר לי משהו חשוב?

אולי הגוף מאותת לי שאני לא מספיק מוכן להצגה מול כל עובדי החברה בעוד יומיים ואני צריך להתכונן?

אולי הגוף מאותת לי שאני צריך להפסיק לצפות בטלוויזיה עד מאוחר ולישון יותר בלילה?

 

2- לשנות את הפרשנות ללחץ

התופעה המעניינת היא שלחץ יכול להחווה בשלל דרכים. הוא יכול להיות לחץ מניע, לחץ משתק, התרגשות ועוד.

למשל, אם מחר יש לי פגישה חשובה ואני לחוץ, אפשר לחשוב על זה כ"אני לא מספיק טוב" או "וואו אני מתרגש מהישיבה הזו, וחשוב לי להצליח, יאללה אעשה את הכי טוב שלי ויהיה טוב"

במקום "אני לחוץ כי אני לא מספיק טוב", לשנות את הפרשנות למשהו אחר "אני לחוץ כי הגוף שלי מכין אותי להיות הכי טוב שאני יכול להיות מחר"

ובמצבים מסוימים עלינו לעשות עבודה מעמיקה יותר, כדי לגלות את המקור ללחץ ואת הפרשנות האמיתית שלנו. ולכן שווה להתייעץ עם בעל מקצוע, לקחת קורס NLP או להעזר בספרים והכוונות מתאימות.

למה? כי לפעמים אני בטוח שאני לחוץ ממה שאר הצוות בעבודה יגיד, אבל זה בעצם קשור לדברים עמוקים יותר, לחוסר ביטחון שחוויתי בילדות למשל.

כי לפעמים, אנחנו מכחישים, מדחיקים, מתעלמים מכאב/אובדן קשה שהיה לנו, והגוף מוציא את הלחץ בדרכים אחרות.

יכול להיות שאני מאוד אובססיבי עכשיו לגבי התזונה שלי, אבל יכול להיות שבכך אני בעצם מתעלם מכך שעברתי פרידה קשה ולא עיכלתי את זה כמו שצריך.

 

3- לפעול מתוך קשיבות ללחץ

זה המקום לעשות עבור עצמי משהו שיסייע. זה יכול להיות ספורט, מדיטציה, מקלחת טובה, משהו כייפי, ושוב במקרה הצורך לקבל מרשם לצמחים או כדורים מרגיעים ו/או להעזר באיש מקצוע. יש שלל דברים שיכולים לסייע לנו להפחית לחץ וחרדה.

 

טיפים להתמודדות עם לחץ

טיפ #1 – פעילות גופנית

פעילות גופנית היא אחת הדרכים היעילות ביותר להפחתת לחץ. כאשר אתם עוסקים בפעילות גופנית, הגוף מפריש אנדורפינים, שהם חומרים כימיים המשפרים את מצב הרוח ומפחיתים את תחושת הכאב. מומלץ להקפיד על פעילות גופנית במשך 30 דקות לפחות, לפחות רוב הימים בשבוע.

טיפ #2 – נשימה

נשימות עמוקות ומודעות יכולות לעזור להירגע ולשחרר מתחים. ישנן מספר טכניקות נשימה שונות שניתן לתרגל, כגון נשימות 4-8-7 או מדיטציית מיינדפולנס.

 

טיפ #3 – שינה

שינה טובה היא חיונית לבריאות הכללית, ובמיוחד לבריאות הנפשית. כאשר אתם לא ישנים מספיק, אתם יותר פגיעים ללחץ ולמצבים רגשיים שליליים. מומלץ לישון 7-8 שעות בלילה.

טיפ #4 – תזונה בריאה

תזונה בריאה יכולה לסייע לשפר את מצב הרוח ולהפחית את תחושת הלחץ. מומלץ להקפיד על צריכה של פירות, ירקות, דגנים מלאים וחלבונים רזים. לעומת זאת סוכרים פשוטים כמו חטיפים וממתקים, אמנם יכולים לעלות את מצב הרוח לזמן קצר, אך לאחר פרק זמן לא ארוך ישנה נפילת אנרגיה, ולכן יש לקחת זאת בחשבון.

טיפ #5 זמן איכות עבור עצמכם

חשוב לקחת זמן לעצמכם ולעשות דברים שאתם נהנים מהם. פעילויות מהנות יכולות לעזור להפחית מתחים ולהעלות את מצב הרוח.

טיפ #6 – תמיכה חברתית

קשרים חברתיים חזקים יכולים לספק תמיכה רגשית ולהפחית את תחושת הלחץ. חשוב לבלות זמן עם אנשים שאתם אוהבים ומעריכים.

טיפ  #7 – בקשת עזרה מקצועית

אם אתם מתמודדים עם לחץ מתמשך, חשוב לבקש עזרה מקצועית. מטפל פסיכולוגי יכול לעזור לכם לפתח אסטרטגיות התמודדות יעילות ולשפר את איכות חייכם.

טיפ #8 – הגדירו גבולות ברורים

אל תפחדו לומר "לא" כאשר אתם לא יכולים לקחת על עצמכם עוד אחריות. לחץ יכול לנבוע מעודף אחריות, מכך שאנחנו עושים למען עבור אחרים ומזניחים את מי? את עצמנו! ולכן צריך להיות קשובים לעצמנו. ולדעת לומר כן ולדעת גם לומר לא.

טיפ #9 – תכננו מראש

כאשר אתם יודעים מה מצפה לכם, אתם פחות נוטים להרגיש לחוצים.

טיפ #10 – התמקדו בדברים שאתם יכולים לשלוט בהם

חשוב לזכור שיש דברים בשליטתנו ויש דברים שלא! לפעמים אנחנו בלחץ כי אנחנו שומעים על מקרים בקצה השני של העולם ומרגישים צורך להיות שם ולעזור. אבל לא. יש דברים שלא בשליטתנו. ולכן מצאו את הגבול, בין שאתם יכולים, רוצים ומסוגלים לעשות לבין מה שלא.

למשל – איחור לעבודה. בשליטתי: אני יכול בכוונה לצאת מוקדם יותר ב 20 דקות כדי שלא אפספס את הרכבת ואם יהיה מעט פקקים אז שלא אאחר. לא בשליטתי – שביתה של רכבת ישראל שלא הודיעו עליה מראש. אודיע למנהל שאני מאחר, אבל לא אכנס לפאניקה, כי עשיתי את הכי טוב שלי!

טיפ #11 – היו סלחניים כלפי עצמכם

האם תקללו את חבר שלכם אם הוא לא הצליח בראיון עבודה, עשה תאונה עם האוטו, הרגיש לא טוב, איבד את הטלפון או בכה? האם תקראו לו: טמבל, מפגר, אפס, חסר יכולת? כנראה שלא (לפחות אני מקווה). אלא תהיו שם בשבילו, תעודדו ותתמכו (וברור שגם נצחק על זה עוד בהמשך). אבל כמו שנהיה שם עבור החבר, כך עלינו להיות שם עבור עצמנו. טעינו, נכשלנו, עשינו שטות. נרצה לנשום עמוק, ללמוד מהטעות ולהמשיך הלאה. הקללות, ההרס העצמי הוא נזק הרבה יותר גדול מכל טעות שנעשה.

ולבסוף, חשוב לזכור כי כל אדם מתמודד עם לחץ בצורה שונה. מה שעובד עבור אדם אחד, לא בהכרח יעבוד עבור אדם אחר. לכן, חשוב למצוא את האסטרטגיות ההתמודדות שמתאימות לכם ביותר.

טיפ #12 – תכנון וניהול זמן

ארגן את הזמן שלך כך שתוכל לנהל משימות ביעילות ובהתאמה. יצירת רשימות משימות ושימוש בכלים כמו לוח שנה ויומן יכולים לסייע בניהול לחץ.

 

טיפים ללחץ

 

ההבדל בין לחץ, לחץ כרוני וחרדה

"אבל רגע, הלחץ הורס לי, הוא הורס לי את היכולת לישון טוב בלילה, לדבר נורמלי מול אנשים, וגורם לי לא לעשות דברים שהייתי רוצה לעשות. איך אפשר לקרוא לו חיובי?" – זו תגובה מאוד מובנת של אנשים, עקב האמירה שלחץ זה דבר חיובי. וזה מובן. מובן לגמרי.

לחץ בשנים האחרונות מקושר לנו לשלל תסמינים לא נעימים – בעיות שינה, בעיות חברתיות, בעיות נפשיות ובריאותיות ועוד ועוד.

אך אנחנו רוצים לעשות הבחנה. הבחנה בין לחץ זמני ללחץ כרוני ובין לחץ ופחד לבין חרדה. ההבדל חשוב!

לחץ זמני – הוא תגובה מיידית של הגוף לכדי איום שקיים כרגע, הוא נועד להפוך אתכם לחדים, מהירים ולשמור על החיים שלנו. אך, אם הלחץ הזה נמשך לאורך ימים רבים הוא הופך לכרוני. ושם מתחילה פגיעה. הגוף נשחק, עייף, אנחנו פחות בפוקוס, פחות בסובלנות וחווים בדיוק ההפך. ולכן עלינו ראשית לזהות.

שאלות שיעזרו לנו לזהות במה מדובר

האם מדובר בלחץ זמני או לחץ כרוני?

כמה זמן אתם כבר מרגישים את הלחץ?

האם הלחץ מופיע לאורך כל היום? או שהוא מופיע בשעות מסוימות ביום או סמוך לאירועים מסוימים?

ומה ההבדל בין לחץ ופחד לבין חרדה? לחץ ופחד, בבסיסם הם תגובה לאירוע אמיתי, ספציפי ומתוחם בזמן או מקום. לעומת זאת חרדה, היא תגובה עמומה יותר, היא מצב מתמשך, ותחושה מתמשכת שלא מופיעה כתוצאה מגירוי ספציפי, אלא מצב שנמשך ונמשך.  איך נזהה?

האם הלחץ מופיע כתוצאה מאירוע ספציפי? או שיש תחושה מתמשכת של חוסר נוחות ללא סיבה ספציפית?

היכן בגוף אתם מרגישים את התחושוות? האם זה באיזור מסוים? או בכל הגוף?

האם זוהי תחושה לא נעימה, אך אתם מצליחים להתמודד איתה או שמדובר בתחושה משתקת ומציפה?

זכרו,לחץ הוא תחושה טבעית שמתרחשת כאשר אנחנו חשים שאנחנו נמצאים במצב קשה או מאתגר, ואנחנו חשים פחד או דאגה. לחץ יכול להיות מועיל, מכיוון שהוא יכול להניע אותנו לפעול, אך אם הוא מתמשך או מתנהג בצורה לא בריאה, הוא עשוי להיות מזיק לבריאות הנפש והגוף. הינה תזכורת קצרה על מה ניתן לעשות:

  • נשימות עמוקות – עצור לרגע, סגור עיניים ונשום נשימות איטיות ועמוקות. זה ירגיע את מערכת העצבים.
  • תרגילי הרפיה – הרפיה של שרירים מסייעת להרגעה. נסה להתמקד ולהרפות שריר אחר שריר.
  • תעדף משימות – ערוך רשימה של משימות לפי סדר עדיפות וטפל בכל משימה בזמן.
  • קבע זמני הפסקה – דאג להפסקות קצרות במהלך היום לניתוק מהלחץ.
  • אכול בריא – תזונה מאוזנת ובריאה תורמת להתמודדות עם לחץ.
  • דבר עם מישהו קרוב – שתף מישהו קרוב ברגשות ומחשבות, זה יקל.
  • עסוק בפעילות מהנה – עשה משהו שאתה נהנה ממנו להסחת הדעת מהלחץ.
  • שמור על שגרת שינה – שינה איכותית ומספקת חיונית להתמודדות עם לחצים.
  • חפש תמיכה מקצועית – אם הלחץ הופך כרוני, אם הלחץ קשה מנשוא כדאי לפנות לייעוץ או טיפול.
תוכן עניינים
קבלו את כל הפרטים על קורס NLP

כתבות בתחום ה - NLP Practitioner

קורס NLP בירושלים

קורס NLP בירושלים

קורס NLP בירושלים נועד להעניק למשתתפים ולמשתתפות בו כלים, גישות, מיומנויות ועקרונות מפתח לחיים. הקורס משלב אלמנטים מתוך הפסיכולוגיה, עולם האימון (קואצ'ינג), תחום הבלשנות, התקשורת

קרא עוד »
קורס NLP כפר סבא

קורס NLP בכפר סבא

קורס NLP בכפר סבא נותן לסטודנטים ולסטודנטיות הלוקחים חלק בו, מגוון רחב של עקרונות, גישות, מתודות וכלים לחיים, לטיפול ולעסקים. שיטת ה NLP פותחה על

קרא עוד »
קורס NLP יבנה

קורס NLP ביבנה

קורס NLP ביבנה הוא קורס מקצועי, מרתק וחוויתי בתחום ה- NLP. במסגרת לימודי NLP בכל שבוע, תצאו עם ידע, חוויה וכלים נוספים כדי להכיר את

קרא עוד »
קורס NLP בני ברק

קורס NLP בבני ברק

קורס NLP בבני ברק נועד לתת למשתתפים ולמשתתפות בתהליך, מסע מעניין, מלמד ומפתח במסגרתו נתנסה בכלים המובילים ביותר בתחום ה NLP. המסע כולל למידה חוויתית,

קרא עוד »
קורס NLP חולון

קורס NLP בחולון

קורס NLP Practitioner בחולון נותן למשתתפות ולמשתתפים, עקרונות יסוד, כלים, גישות, חוויות, חומרים ושיטות לכל תחומי החיים. הקורס משלב היבטים מיוחדים ופורצי דרך מתוך תחומי

קרא עוד »
קורס NLP קריית ביאליק

קורס NLP בקריית ביאליק

קורס NLP בקריית ביאליק הוא קורס ייחודי שמטרתו להעניק למשתתפות ולמשתתפים כלים, מיומנויות, גישות וטכניקות מובילות מתוך תחום ה NLP. המסע מהווה הזדמנות לחקור, ללמוד,

קרא עוד »
קורס NLP הוד השרון

קורס NLP בהוד השרון

קורס NLP בהוד השרון נותן לתלמידים ולתלמידות הלוקחים חלק בו, מגוון רחב של עקרונות, גישות, מתודות וכלים לחיים, לטיפול ולעסקים. שיטת ה NLP פותחה על

קרא עוד »
קורס NLP רעננה

קורס NLP ברעננה

קורס NLP ברעננה מעניק למשתתפים ולמשתתפות בו כלים, גישות, מיומנויות ועקרונות מפתח לחיים. הקורס משלב אלמנטים מתוך הפסיכולוגיה, עולם האימון (קואצ'ינג), תחום הבלשנות, התקשורת והרפואה

קרא עוד »
קורס NLP דיגיטלי

קורס NLP דיגיטלי

קורס NLP דיגיטלי הידוע גם בתור קורס NLP בזום הינו קורס יוצא דופן המעניק למשתתפים ולמשתתפות אסטרטגיות, כלים ועקרונות מפתח מתוך עולם ה NLP. במסגרת

קרא עוד »
קורס NLP פתח תקווה

קורס NLP בפתח תקווה

קורס NLP בפתח תקווה משמש עבור המשתתפים והמשתתפות מרחב מרתק ללמוד, לחוות ולהתנסות בגישות, בעקרונות, במתודות ובכלים המובילים ביותר בתחום ה NLP. השיטה אשר מבוססת

קרא עוד »
קורס NLP רמת השרון

קורס NLP רמת השרון

קורס NLP ברמת השרון נותן לתלמידים ולתלמידות הלוקחים חלק בו, מגוון רחב של עקרונות, גישות, מתודות וכלים לחיים, לטיפול ולעסקים. שיטת ה NLP פותחה על

קרא עוד »
קורס NLP בהרצליה

קורס NLP בהרצליה

קורס NLP בהרצליה מצייד את משתתפיו בכלים, תובנות, מיומנויות ועקרונות יסוד לחיים. קורס זה הוא שילוב של פסיכולוגיה, טכניקות אימון, בלשנות, תנועה ורכיבי רפואה אלטרנטיבית.

קרא עוד »

מודל SMART – מודל סמארט

מודל SMART או מודל סמארט הוא מודל מעולה כדי להציב מטרות בצורה יעילה ואיכותית. כיום משתמשים במודל סמארט הן בהתפתחות אישית, הן להצבת רמות ברמה

קרא עוד »
קורס NLP ברמת גן

קורס NLP ברמת גן

קורס NLP ברמת גן הוא קורס מקצועי, מרתק וחוויתי בתחום ה- NLP. במסגרת לימודי NLP בכל שבוע, תצאו עם ידע, חוויה וכלים נוספים כדי להכיר

קרא עוד »

איך לעשות שינוי?

גלה צעדים מעשיים לשינוי בחייך ובעולם הסובב אותך, החל משינוי הרגלים יומיומיים ועד להצטרפות ליוזמות קהילתיות. הקדמה: מדוע חשוב לשנות? שינוי הוא חלק בלתי נמנע

קרא עוד »
מה זה NLP

קורס NLP אונליין

קורס NLP אונליין הידוע גם בתור קורס NLP דיגיטלי הינו קורס יוצא דופן המעניק למשתתפים ולמשתתפות אסטרטגיות, כלים ועקרונות מפתח מתוך עולם ה NLP. במסגרת

קרא עוד »
קורס NLP בת ים

קורס NLP בבת ים

קורס NLP בבת ים הוא קורס ייחודי שמטרתו להעניק למשתתפות ולמשתתפים כלים, מיומנויות, גישות וטכניקות מובילות מתוך תחום ה NLP. המסע מהווה הזדמנות לחקור, ללמוד,

קרא עוד »
קורס NLP בראשון לציון

קורס NLP בראשון לציון

קורס NLP בראשון לציון נועד לתת למשתתפים ולמשתתפות בתהליך, מסע מעניין, מלמד ומפתח במסגרתו נתנסה בכלים המובילים ביותר בתחום ה NLP. המסע כולל למידה חוויתית,

קרא עוד »
קורס NLP בחיפה

קורס NLP בחיפה

קורס NLP בחיפה משמש עבור המשתתפים והמשתתפות מרחב מרתק ללמוד, לחוות ולהתנסות בגישות, בעקרונות, במתודות ובכלים המובילים ביותר בתחום ה NLP. השיטה אשר מבוססת על

קרא עוד »
קורס NLP בבאר שבע

קורס NLP בבאר שבע

קורס NLP בבאר שבע נותן לסטודנטים ולסטודנטיות הלוקחים חלק בו, מגוון רחב של עקרונות, גישות, מתודות וכלים לחיים, לטיפול ולעסקים. שיטת ה NLP פותחה על

קרא עוד »
קורס NLP Practitioner

קורס NLP Practitioner

קורס NLP Practitioner נותן למשתתפות ולמשתתפים, עקרונות יסוד, כלים, גישות, חוויות, חומרים ושיטות לכל תחומי החיים. הקורס משלב היבטים מיוחדים ופורצי דרך מתוך תחומי הפסיכולוגיה,

קרא עוד »
קורס NLP בתל אביב

קורס NLP בתל אביב

קורס NLP בתל אביב מעניק למשתתפים ולמשתתפות בו כלים, גישות, מיומנויות ועקרונות מפתח לחיים. הקורס משלב אלמנטים מתוך הפסיכולוגיה, עולם האימון (קואצ'ינג), תחום הבלשנות, התקשורת

קרא עוד »
תקשורת בין הורים לילדים

תקשורת בין הורים לילדים

לכל אדם באשר הוא, יש מטרות ושאיפות אישיות המייחדות אותו, אשר המעניקות לו את הדחף לבניה והתפתחות אישית מתמדת. כאשר אדם הופך הורה לילדים, הוא

קרא עוד »
מחשבה יוצרת מציאות

מחשבה יוצרת מציאות

המחשבות והרגשות שלנו הם שני הכלים החזקים ביותר במוחנו. לעתים קרובות אנו משתמשים ביכולות השכנוע שלנו על מנת לתת עצות לאנשים אחרים, יחד עם זאת,

קרא עוד »
חיבוקים

חיבוקים

אנו מחבקים אחרים כשאנחנו נרגשים, שמחים, עצובים או מנסים לנחם את זולתנו. חיבוק, כך נראה, הוא מגע מנחם באופן כללי. זה גורם לנו להרגיש טוב,

קרא עוד »
ספרים על זוגיות ואהבה

ספרים על זוגיות ואהבה

פי שכתב ויליאם שייקספיר פעם: "דרכה של אהבת אמת מעולם לא הייתה קלה". אין ספק כי מדובר בתובנה אשר נוגעת בנקודה רגישה אצל רבים מאיתנו,

קרא עוד »
מה ההבדל בין גברים לנשים

מה ההבדל בין גברים לנשים

בקהילה המדעית קיים ויכוח עתיק יומין בסוגיה האם למאפיינים הייחודיים של גברים ונשים יש בסיס פיזיולוגי. חוקרים רבים ניסו להוכיח כי המוח הגברי והמוח הנשי

קרא עוד »
התנהלות כלכלית נכונה

התנהלות כלכלית נכונה

בין אם המטרה שלכם היא לחיות כמו העשירון העליון, ובין אם אתם בסך הכל שואפים להגיע ליציבות פיננסית סבירה וליהנות מחופשה משפחתית מפנקת פעם בשנה,

קרא עוד »
איך לסלוח לאדם אחר

איך לסלוח לאדם אחר

זה הזמן לסלוח: איך לסלוח לאדם אחר. אנשים רבים חשים כי נגרם להם עוול על ידי אדם אחר ומסתובבים בעולם עם תחושות קשות של כעס,

קרא עוד »
תקשורת בין אישית

תקשורת בין אישית

תקשורת בין אישית היא תקשורת שמתקיימת בכל פעם שאנחנו בסביבת אנשים. תקשורת בין אישית כוללת את המילים שנאמרות אך לא רק. המבט, המחווה, התנועה, הטון,

קרא עוד »